Mindfulnesstraining 10- tot 12-jarigen

Herken je je hier in?
• Je piekert vaak
• Je voelt je soms onzeker, of bang voor wat anderen van jou denken
• Je valt moeilijk in slaap
• Je vindt het moeilijk om rust te vinden
• Je wordt soms zo boos dat je dingen doet die je eigenlijk niet wil doen

Dan is deze training misschien wel iets voor jou!
In acht weken leer je om aandacht te hebben voor wat je denkt, voelt en doet, en om hier bewuster op te kunnen reageren. Je leert omgaan met angst, verdriet, boosheid, onzekerheid,… Dit doen we aan de hand van allerlei oefeningen en opdrachten, die je ook thuis kan doen.

Wat: 8 sessies van 1,5 uur in kleine groep

Voor wie: 10- tot 12-jarigen

Prijs: 250€, inclusief syllabus en audiobestanden

Inschrijven: Momenteel staan er geen trainingen gepland. Je kan je inschrijven op de wachtlijst. Bij voldoende aanmeldingen wordt er een training georganiseerd en word je hier van op de hoogte gebracht.
Om je aan te melden stuur je een mail naar dit adres: info@kamana.be

Mindfulness training voor kinderen

Kinderen zijn van nature heel goed in aandachtig zijn. Maar kinderen hebben het vaak druk, net als volwassenen. Ze zijn moe, snel afgeleid, onrustig. Veel kinderen 'doen' te veel en ‘zijn’ te weinig. Ze hebben vaak meer spanning te verduren dan we beseffen. Deze spanning kan zich bijvoorbeeld uiten in lichamelijke klachten en een gebrekkige concentratie. Sommige kinderen leven met negatieve gedachten over zichzelf en hun kunnen. Dit kan leiden tot angstige of depressieve gevoelens en de ontwikkeling van een laag zelfbeeld.

Mindfulness kan helpen om kinderen te leren bewust aanwezig te zijn en aandacht te hebben voor wat ze denken, voelen en doen. En dit op een vriendelijke manier, zonder kritiek op zichzelf te hebben, er in meegesleept te worden of het te willen wegstoppen.

Mindfulness is een wetenschappelijk onderbouwde aandachtstraining bestaande uit 8 sessies waarin de mindfulnessprincipes worden toegelicht en ervaren. Tijdens de kindertraining leert het kind spelenderwijs mindfulness toepassen in het dagelijkse leven via praktische oefeningen rond beweging, concentratie, ontspanning en communicatie.

Mindfulness:

  • verbetert de aandacht en concentratie
  • vermindert stress en piekeren
  • verbetert impulscontrole
  • leert je omgaan met emoties en angsten
  • geeft meer stilte en rust in je hoofd
  • verbetert de slaapkwaliteit
  • vermindert fysieke pijnen
  • vergroot het zelfvertrouwen